Obchodné podmienky

Hlavným účelom obchodných podmienok pri e-shopoch je zabezpečenie ochrany najmä pre spotrebiteľa, teda pre Vás, ale tak isto aj predávajúceho pred akýmkoľvek poškodením. Obchodné podmienky sú súčasťou kúpnej zmluvy, a každý kupujúci s nimi musí súhlasiť a byť s nimi stotožnení pred uzatvoreným takejto zmluvy. Obchodné podmienky Vám dávajú právo napríklad na vrátenie tovaru, reklamáciu alebo zrušenie objednávky za určitých okolností. Tak isto však ochraňujú predávajúceho pred tým, aby spotrebitelia nemohli zneužívať nákup tovaru cez internet o ktorý nemajú reálne záujem a vytvárali by tak zbytočné náklady a škody predávajúcemu. Určujú sa v nich dodacie podmienky ako aj možnosti platby, ktoré je kupujúci oprávnený využiť pri nákupe.

OBCHODNÉ PODMIENKY – ORTHOMEN.SK

Prevádzkovateľ e-shopu :

EverIce s.  r.  o.
Šoltésovej 5290/8

940 02 Nové Zámky

IČO: 53227310

DIČ: 2121305912
IČ DPH: SK2121305912

Email: info@orthomen.sk
Tel. kontakt: +421 949 001 305

ZÁKLADNÉ USTANOVENIA

Pri výklade týchto podmienok figuruje spoločnost EverIce s. r. o. (prevádzkovateľ e-shopu www.orthomen.sk) ako „predávajúci“ alebo „prevádzkovateľ“. Fyzická alebo právnická osoba, ktorá vstupuje do obchodného vzťahu s predávajúcim vystupuje ako „kupujúci“. Všetky produkty ktoré je možné zakúpiť na e-shope, a ktoré poskytuje predávajúci kupujúcemu predstavujú v tejto úprave „tovar“. „Objednávkou“ sa rozumie kúpna zmluva ktorá bola alebo bude uzatvorená medzi predávajúcim a kupujúcim  a na základe ktorej je realizovaný predaj a doručenie tovaru.

 

DODACIE PODMIENKY

  1. a) Dodanie objednaného tovaru bude realizované v čo najkratšom termíne, podľa dostupnosti tovaru na sklade a prevádzkových možností predávajúceho. Termín registrovania objednávky je obvykle v deň objednávky (ak bol tovar objednaný do 12:00) alebo nasledujúci pracovný deň, za predpokladu, že je tovar na sklade. Tovar je odoslaný najneskôr do 2 pracovných dní od registrácie objednávky. Dodacia lehota zvyčajne nepresiahne 3 pracovné dni, odvíjajú sa od nej však viaceré faktory, ktoré predávajúci nedokáže ovplyvniť (napr. komplikácie externých dopravných spoločností). V prípade dlhšej dodacej doby bude predávajúci kupujúceho o tejto skutočnosti informovať.
  2. b) Miesto odberu, resp. zaslania tovaru je stanovené kupujúcim pri objednávaní tovaru. Za vybavenie objednávky sa považuje prevzatie tovaru kupujúcim. Dopravu na adresu doručenia zabezpečuje predávajúci, na základe objednávky kupujúceho.

SPÔSOBY DOPRAVY

Všetky zásielky, ktoré sú skladom, odosielame väčšinou v deň prijatia objednávky (do 12:00) alebo nasledujúci pracovný deň. Zásielky sú odosielané najneskôr do 2 dní od obdržania objednávky.

Po odoslaní zásielky je za dopravu zodpovedá tretia osoba v podobe prepravcu, ktorého si kupujúci pri nákupe tovaru zvolí. Na našom e-shope poskytujeme nasledujúce možnosti dopravy:

 

Packeta (Zásielkovňa)           
Packeta (Zásielkovňa) doručí balík na vami vybraný  Z-Point (pobočka výdajné miesto) alebo do Z-Boxu (samoobslužné výdajné miesto), kde si ho budete môcť vyzdvihnúť po obdržaní kódu v SMS správe informujúcej o jeho doručení. Možnosť platby kartou pri prevzatí vo výdajných miestach Packeta (Zásielkovňa) je závislá od danej pobočky a nie je ovplyvniteľná našou spoločnosťou, vo všeobecnosti je však platba možná v hotovosti aj kartou (v prípade že ste si zvolili platbu na dobierku). Packeta (Zásielkovňa) zvyčajne balík doručí do 2-3 pracovných dní od momentu odoslania zásielky z nášho skladu.

 

POPLATKY ZA PREPRAVU

Spôsob dopravy si kupujúci vyberie pri objednávaní tovaru označením zvolenej možnosti. Poplatky za  dopravu sú definované priamo pri výbere spôsobu dopravy. Poplatok za zvoleného dodávateľa bude pripočítaný ku konečnej sume objednávky. V prípade objednávok nad 50€ poplatok za dopravu hradí predávajúci a nebude kupujúcemu zaúčtovaný pri odosielaní platby.

V prípade voľby PLATBA NA DOBIERKU je účtovaný fixný poplatok 1,59 EUR s DPH, vzhľadom na to, že pri tejto forme platby si prepravné spoločnosti účtujú dodatočné príplatky.

 

DOPRAVA ZDARMA

Doprava zdarma sa vzťahuje na všetky objednávky ktoré presiahnu sumu 50€ s DPH. Ak zákazník nakúpi tovar v tejto alebo vyššej hodnote, dopravu hradí predávajúci, pričom ako dopravný prepravca sa využije spoločnosť Packeta (Zásielkovňa), ktorá doručí balík priamo na adresu Z-Point  (pobočka výdajné miesto) alebo Z-Box (samoobslužné výdajné miesto) Packety určenú kupujúcim. V prípade ak má zákazník špeciálnu požiadavku k objednávke alebo jej preprave, je povinný informovať predávajúceho v odseku „Poznámky k objednávke“ (prípadne telefonicky), ktorý sa nachádza v záverečnej časti objednávky pred jej odoslaním, v ktorej definuje detail požiadavky spôsob, ktorým si želá aby mu bol balík zaslaný. 

 

SPÔSOBY PLATBY

Kupujúci si pri objednávaní tovaru môže zvoliť z dvoch možností platby. Všetky spôsoby platby sú maximálne bezpečné.

 

Platba na dobierku

Zaplatíte za tovar pri preberaní vašej zásielky prepravcovi (kuriérovi) alebo partnerskej pobočke Packeta (Zásielkovňa).

Výhodou sa môže javiť platba za tovar až pri prevzatí, avšak často sa stáva, že kupujúci nemá napríklad dostupnú hotovosť a doručenie sa tak môže predĺžiť. Pri platbe na dobierku si prepravné spoločnosti tiež účtujú dodatočné poplatky keďže manipulujú s hotovosťou, čo sa nakoniec prejaví aj v konečnej platbe pri objednávke. 

Pri platbe na dobierku je účtovaný dodatočný poplatok 1,59 EUR s DPH vzhľadom na vzniknuté dodatočné náklady na dopravu, ktoré vyžadujú prepravné spoločnosti.

Platba debetnou/kreditnou kartou cez Platobnú bránu TrustPay  (najčastejšie využívaná zákazníkmi)

Platba vykonaná na základe údajov z vašej debetnej/kreditnej karty, ktorú sprostredkuje bezpečná platobná brána TrustPay od spoločnosti Trust Pay, a.s., Za kasárňou 1, 831 03 Bratislava.

Takáto platba prejde ihneď, tovar je pripravený na okamžité odoslanie a neplatíte dodatočné poplatky za dobierku. Navyše, všetky vaše údaje sú absolútne zabezpečené pred akýmkoľvek poškodením alebo krádežou a preto sa nemusíte obávať, že by boli zneužité. Naša spoločnosť nemá a ani nebude mať žiaden prístup k údajom na vašej karte. K týmto údajom má jednorazový prístup iba spoločnosť, ktorá prevádzkuje platobnú bránu, ktorá využíva všetky najvyššie formy zabezpečenia pred únikom dát. Na našom e-shope využívame služby platobnej brány Trust Pay od spoločnosti Trust Pay, a.s.,

Platba bankovým prevodom

Platba vykonaná za pomoci manuálneho bankového prevodu, pri ktorom zašlete platbu priamo na náš bankový účet. 
SK32 0900 0000 0051 7319 7801, Slovenská sporiteľňa, a.s.. – EverIce s. r. o.,
Pri tomto spôsobe platby Vám bude tovar zaslaný AŽ po uhradení a PRIJATÍ celej sumy tovaru na uvedenom účte.

Kupujúci je tiež povinný uviesť číslo objednávky do poznámky pri vykonávaní platby, aby ho predávajúci dokázal identifikovať, zaregistrovať bankový prevod a zaslať produkt na určenú adresu.

Ak kupujúci číslo objednávky neuvedie, a predávajúci nie je schopný platbu identifikovať (napr. z adresy účtu alebo mena účtu), platba bude refundovaná spätne na účet odosielateľa a objednávka stornovaná. 
Objednávka bude tiež stornovaná v prípade, ak kupujúci neodošle, resp. predávajúci nezaregistruje na svojom účte platbu v priebehu 7 pracovných dní od prijatia objednávky predávajúcim.

Táto forma platby mierne predlžuje celkovú dobu dopravy tovaru až k Vám, keďže tovar odosielame až po prijatí platby na náš účet, čo niekedy môže trvať niekoľko dní. Výhodou však je, že kupujúci neplatí dodatočné poplatky za dobierku.

 

ZÁRUKA A REKLAMÁCIE

  1. a) Kupujúci je povinný skontrolovať tovar ihneď pri prevzatí. Ak je na zásielke výrazné mechanické poškodenie, zjavne spôsobené prepravou, má právo ju neprevziať.
  2. b) Pre uplatnenie reklamácie platí bežný reklamačný postup. Záručná doba na tovar je 24 mesiacov, prípadne je ohraničená dátumom spotreby. Kupujúci je povinný doručiť reklamovaný tovar predávajúcemu čistý, mechanicky nepoškodený, zabalený, vrátane faktúry.
  3. c) Právo na záruku zaniká v prípade, že k poškodeniu došlo mechanickým poškodením výrobku, nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom alebo iným porušením záručných podmienok. Zo záruky sú tiež vyňaté chyby spôsobené živelnou pohromou a vis major.
  4. d) Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.
  5. e) Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie do 5 dní od začiatku reklamačného konania (deň prijatia reklamovaného tovaru), v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.

 

ZRUŠENIE OBJEDNÁVKY

  1. a) Kupujúci má právo zrušiť objednávku bez udania dôvodu v prípade, že predávajúci nesplní dohodnuté podmienky dodania tovaru.
  2. b) V prípade, že kupujúci nemá záujem o objednaný tovar ešte pred jeho odoslaním resp. doručením, má právo objednávku zrušiť bez udania dôvodu, je však povinný oznámiť to predávajúcemu telefonicky alebo emailom, pomocou kontaktného formulára na stránkach predávajúceho – www.orthomen.sk
  3. c) Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť v prípade, ak kupujúci uviedol na objednávke nepravdivé alebo zavádzajúce osobné údaje, alebo ak sa tovar už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila jeho veľkoobchodná cena. V takomto prípade bude neodkladne informovať kupujúceho za účelom dohodnutia ďalšieho postupu. V prípade, že kupujúci už zaplatil časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu táto čiastka prevedená na jeho účet alebo zaslaná na adresu do 7-ich kalendárnych dní.

 

ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY

Kupujúci, ktorý nekupuje tovar v rámci podnikateľskej činnosti má zo zákona právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru. Pre odstúpenie od zmluvy v zákonom stanovenej lehote sa vzťahujú nasledujúce podmienky:

  • zámer odstúpiť od zmluvy oznámi kupujúci predávajúcemu čo najskôr, spolu s uvedením čísla objednávky, dátumu nákupu a číslom účtu, resp. adresou pre vrátenie peňazí
  • v prípade už prevzatia tovaru, zašle ho kupujúci na adresu predávajúceho
  • tovar musí byť nepoužitý a kompletný, vrátane príslušenstva, záručného listu, návodu a dokladu o kúpe
  • tovar zašle kupujúci doporučene, nie na dobierku. Náklady na vrátenie tovaru znáša za bežných okolností kupujúci.

Pri splnení vyššie uvedených podmienok vráti predávajúci peniaze za tovar prevodom na účet kupujúceho alebo zaslaním na jeho adresu, a to najneskôr do 14 pracovných dní po prijatí tovaru. Pri nesplnení niektorej z podmienok bude tovar vrátený kupujúcemu na jeho náklady.

 

ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV

  1. Alternatívne riešenie sporov sa týka sporov s hodnotou nad 20 EUR a možno ho využiť len pri riešení sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo týkajúceho sa spotrebiteľskej zmluvy uzatvorenej na diaľku, pričom spotrebiteľom sa rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania  alebo povolania. Subjekt alternatívneho riešenia sporov  môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu,  maximálne však do výšky 5 EUR s DPH
  2. Predávajúci má záujem o riešenie sporov s Kupujúcim predovšetkým mimosúdnou cestou, a preto v prípade, ak Kupujúci nie je spokojný s vybavením reklamácie alebo má pocit, že došlo k porušeniu jeho práv zo strany Predávajúceho, môže sa za účelom vyriešenia vzniknutej situácie obrátiť na Predávajúceho prostredníctvom e-mailovej adresy: info@orthomen.sk, respektíve v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu.
  3. Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov Kupujúci nájde tu – https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1
  4. Spory môže Kupujúci takisto riešiť prostredníctvom platformy RSO – https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage
  5. Podmienky riešenia sporu prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov u SOI, pri ich nesplnení môže SOI návrh odmietnuť:
  6. spotrebiteľ musí využiť všetky zákonom dané možnosti pred tým, ako sa obráti na príslušný orgán alternatívneho riešenia sporu, napr. uplatní si svoje právo v reklamačnom konaní;
  7. spotrebiteľ musí podať návrh do jedného roka odo dňa doručenia zamietavej odpovede predávajúceho na žiadosť spotrebiteľa o nápravu alebo márneho uplynutia 30 dňovej lehoty odo dňa, kedy spotrebiteľ odoslal predávajúcemu žiadosť o nápravu, na ktorú predávajúci neodpovedal;
  8. vyčísliteľná hodnota sporu musí presahovať sumu 20,- EUR;
  9. subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh odmietnuť ak sa vecou, ktorej sa návrh týka, už predtým zaoberal a spotrebiteľ bol informovaný o vybavení jeho podania, pričom návrh neobsahuje žiadne nové skutočnosti a alternatívne riešenie sporu by vzhľadom na všetky okolnosti  bolo zjavne neúčelné;
  10. subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh odmietnuť  ak vzhľadom na všetky okolnosti je zrejmé, že alternatívne riešenie sporov by bolo možné viesť len s vyvinutím neprimeraného úsilia;
  11. alternatívne riešenie sporov je bezodplatné.

ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

Kupujúci prehlasuje, že sa pred vyplnením objednávky oboznámil s týmito obchodnými podmienkami a že s nimi súhlasí. Práva kupujúceho vo vzťahu k predávajúcemu vyplývajúce zo „Zákona o ochrane spotrebiteľa č. 634/1992 Zb.“ v znení neskorších zákonných úprav, zostávajú týmito podmienkami nedotknuté. Prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného alebo Občianskeho zákonníka. V prípade akýchkoľvek informácií, napíšte nám prostredníctvom kontaktného formulára, prípadne telefonicky na niektoré z čísiel uvedených v kontaktoch.